Happy Monster
Assalamualaikum wbt, thank you for coming to my simple blog. Mistakes are meant for learning, not repeating. :)

Shoutbox
Aku juga hanya manusia biasa yang mempunyai kehidupan yang biasa juga. Jadi, selain daripada cerita-cerita pasal Islam, saya ingin menceritakan juga pasal ' Adik Tiri ' baru saya .


Actually, tak delah baru sangat. Lebih kurang 5 bulan dah dia bersama saya sekeluarga . Adik tiri saya, tiada latar belakang, berasal daripada Selayang . Tidak beribu, tidak berbapa .

Hiba hati ini melihat wajah polosnya itu. Wajah yang baru hendak mengenal dunia. Dia sangat comel, pada mulanya berkurap dan kini sudah sihat sepenuhnya .

Dialah MIORI , kucing kesayangan kami :) . Nak masukkan gambar dia, tapi USB tak jumpa pulak . Tengoklah kalau-kalau ada rezeki, saya masukkan .

MIORI . Nama yang ala-ala korea itu diberi bersempena dengan nama tuan yang memberi kucing itu kepada kakak ku, Meor . Meor menjumpai Miori, lalu diberikan kepada kakakku. Oleh sebab kasihan, kakakku and the gang memeliharanya. Then, dia dihantar ke rumah . :)

Miori ni kucing yang unik. Warna yang senang di jumpai di kaki lima jalan . *kutuk kucing sendiri X)*. Sangat manja, comel, ganas, dan memahami. Daripada kecik duduk dengan saya sekeluarga, tak mustahil dia sudah memahami bahasa manusia, cuma dia masih ber'miaw' belum boleh bercakap lagi .

Lelangit kucing saya berwarna hitam. *dia tidak merokok ya. Natural .* Atas kepala dia ada pusaran, agak susah nak terangkan, tak de gambar. So, abaikan . :)

Sering mengejutkan kami bangun subuh tepat pada waktunya. Dikira macam jam loceng la. Cara kejut dia, dengan menggigit. Agak biadap disitu. X'). Saya panggil dia tak pernah datang. *Sedih*. Maybe dia tak suka nama tu ? Entaahlah. Kalau nak panggil dia kena ada makanan di tangan/ ada benda di tangan untuk diajak bermain dengan dia.

Lagi satu, salah satu cara nak panggil Miori, bukak pintu, dia akan lari bagai cheetah untuk keluar kemudian tutup pintu tu . Bunyi agak macam memainkan perasaan kucing tu, tapi dah itu je cara nak panggil dia. Maafkan saya Miori.. :')

Rasanya tu je la kot nak diceritakan pasal Adik Tiri baaruuu.. Ada sesiapa yang ingat adik tiri saya manusia ?   Maaf. :) 

Newer Post GrayStencil . Chocolettha . TFN . GWFOlder Post