Happy Monster
Assalamualaikum wbt, thank you for coming to my simple blog. Mistakes are meant for learning, not repeating. :)

Shoutbox
Raket badminton dilempar ke dinding sekuat hati. Bunyi kuat menampar telinga.

"huh, astaghfirullahalazim"



duduk bersila di atas rumput yang menghijau. Tangan sibuk menguis rumput.
Satu persatu rumput ditarik dan dilempar ke angin lalu.

"kau ayan pehal ? kesian rumput tu dizalimi !"

sambil tangan aku dipegang erat tanda geram dengan perangai yang kian menjadi-jadi.

"Hmmm.. takde ah. Aku okay je."

"Bajet macam aku tak kenal anak Cikgu Johari ni. Kalau tak de angin tak de ribut takde mendung manenye nak masam memuncung cam itik je dari tadi."

"mangkuk!"

"mangkuk ke pinggan ke gelas ke cawan ke. Cuba kau story kat aku. Kata kawan..."

"Kau sayang aku?"

"Soalan luar alam betul. Hahahaha. Aku benci kau."

"Dah ah, aku gerak dulu. Bai!"

tangan ditarik. Jatuh terduduk ke rumpur yang sudah bertaburan daun.

"aku sayang kau lah wei. Sorry. Kenapa ?"

"Aku rasa cam tak disayangi je. Hmmm.. Fuhhh.. Hahahaaha, silly me. dush!"

airmata bergenang terkenangkan peristiwa tadi.

"Weh!"

"Ye?"

"Cuba kau tarik nafas dalam-dalam"

"for what? kau ni. Memain pulak. Mood aku tengah tak stabil ni woi."

"Try lah kejap.."

*deep breath* huhhhh.
"kau masih bernafas kan? haa tu tandanya Allah masih sayangkan kau. Even kau rase takde orang sayang, tapi ingat Allah sayang kau. Kau, aku, kita semua Allah sayang. Allah masih bagi peluang kite hidup sampai ke saat ini. Kenapa? because Allah nak bagi kau peluang taubat. Taubat dari segale dosa yang pernah kau buat dulu. aku. aku pun same.."
Tapi.. aku putus asalah. Hidup cam aku nak lari. Lari jauh!"
"Why must lari jauh jauh? cari mende? cari Allah? beb. cari Allah. Di hati, bukan di langit. Allah itu dekat. Dekat sangat. Tak payah berlari ke hujung dunia. Dia disini. Memerhati. Aku rasa.. kau perlukan masa untuk cari Allah kembali. Rawat hati yang dah parah kritikal tu."
Speechless. Airmata dikesat. Sobssss

"Aku rase aku faham ape kau cube nak sampaikan. Aku mungkon dah jauh dari Dia. Disebabkan dunia. Ya Rabb. Silly me. Jauh dari Allah sebab dunia. Allah, ampuni aku. Allah. Banyaknya dosa."

"Aku tau kau kuta weh. Dah ah jangan nanges dah. Tak cun. Kau kan supermuslimah to-be. Mane leh nanges. Kalau tak, hilang habes kecomelan tu."

Gelak.

*****

Balik rumah.

'aku kan kuat, mana leh nanges. Jangan futur Nurul Hidayah Johari!'

Tulis atas kertas. Tampal di dinding bersebelahan meja belajar.

Lukis smiley senyum. Lukis keluarga bahagia. 

Semoga Allah redha setiap langkah aku.

Kekadang kite kene muhasabah diri bile kite rase tak kuat. Ingat Allah bebanyak."-Min
Terima kasih buat yang sudi menemani saat suka dan duka.

Aku sayang korang.
Lillahi. Ukhuwah sampai syurga. Can eh? ^^,

Newer Post GrayStencil . Chocolettha . TFN . GWF